Slänga är skoj!

Idag var ingen vanlig dag för det var stora "slängardagen"!

Jisses vad vi har slängt grejor idag! Så skönt och befriande på ngt sätt. Vi har ju källare under huset och det finns en viss ekorrgen hos både mig och kära make så det samlas allt möjligt (och omöjligt) skräp därnere......

Standardfrasen här hemma när det är ngt som vi inte riktigt vet var vi ska göra av: "-Bär ner det i källaren!"

Praktiskt? Ja, visst! Ett tag..... men nu kunde man knappt komma ner där längre.

Så idag rök det en massa grejor. Tom med saker efter min mamma som dog -88 men som jag har haft lite svårt att skiljas ifrån. Men det är ju bara att inse att en gammal trasig fotpall kommer jag aldrig att använda.
Så poff! Bort med den. Eller poff och poff...... Jag klappade den några gånger och sa hej då men nu är den inte längre i huset utan ska till tippen!


Och för dem som undrar, ja vi sopsorterade OCH skänkte till röda korset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0