Sjukvården som inte fungerar

Så har vi det i Sverige.
En sjukvård som inte fungerar. Långa köer till all form av kontakt med vården. Stressad personal som ändå inte har tid att lyssna och hjälpa.

Undra vad vi egentligen betalar skatt till? Sjukhusdirrarnas löner? För inte är det till sjuksyrrornas eller den faktiskt vården iaf.

Jag valde att gå till en privat mottagning i går. Visserligen tog hon sig tid, jag var där i över en timme. Men vad hjälper det när jag sedan måste till den allmänna sjukvården ändå?
Väntetid för vad jag behöver: 1 år.

Tänkt om det hade handlat om en kluven penis, då du! Då hade man fått en akutoperaton.

End of story.

Kommentarer
Postat av: Ejede

Jag hoppas verkligen att du får den vård du behöver vännen, är förjävligt att du ska behöva vänta ett helt år på op!

Stor kram!

2008-11-13 @ 19:10:33
URL: http://ejede.wordpress.com
Postat av: anna m

Kramar

2008-11-13 @ 20:50:26
URL: http://tartmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0