Tomtar på loftet

Min son har nog tomtar på loftet!

Eller åtminstonde hade han i går tomteluva på sig. Vi skulle ut och handla en sväng och han hade hittat en tomteluva i en garderob.
Naturligtvis ville han ha på sig den.
Och varför inte?

Sagt och gjort så åkte vi och handlade. Han stolt som en (tomte)-tupp! En och annan log lite överseende och en och annan undrade nog vad jag var för en tokig mamma som lät honom gå omkring i tomteluva i oktober.

Men varför inte?



Samma sak gäller det med hans skor.
Som en ganska bestämd 3,5 åring så sätter han ofta på sig skorna på fel fot. Ibland frågar han om det är rätt och då talar jag om hur det ska vara och oftast byter han då fot.
Men om han inte frågar så säger jag inget. För vad spelar det egentligen för roll? Så länge det inte är obekvämt kan det väl inte göra något?
Hans pappa tycker det ser dumt ut och vill därför att han ska byta och en av hans dagisfröknar sa att barnen ramlar oftare om de har skorna på fel fot.
Det tror jag bara är nys.

Jag är en ganska "sträng" mamma men om min unge vill ha skorna på fel fot och tomteluva i oktober så kan jag inte se att det skadar någon.
Allra minst honom själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0