Mitt barn sörjer

Igår bestämde sig Jacob för att det var dax att sluta med nappen. (han har bara haft den när han ska sova)
Vi har talat om det en längre tid men tyckt att han måste få bestämma dag själv.
Sagt och gjort så började han prata om det igår och vi kom gemensamt fram till att vi skulle gå ner till leksaksaffären för att handla något och sedan betala med napparna.

Han valde en playmobilborg och var jättelycklig. Kastade upp napparna på disken och gick därifrån.
Allt gick bra hemma också men när vi skulle sova kom det ikapp honom vad han faktiskt hade gjort. Efter att ha varit ledsen lite drygt en timme somnade han för att sedan vakna flera gånger under natten och tala om hur mycket han saknade napparna.....

Usch, vad ont det gjorde i hjärtat...... Men samtidigt så känner jag att hade jag gett honom en napp så hade han ju redan "sörjt förgäves"
Kanske tänker vi fel men idag verkar han inte tänka alls på dem utan sitter och leker med sin borg och talar om hur mkt han älskar den.hjärta

Vi får väl se hur det går i natt.....


Älskade unge, det gör ont att växa.
Älskade unge, det gör ont att se dig växa.
Älskade unge, jag älskar dig och just nu är du den modigaste jag vet. För det är svårt att släppa taget om något man älskar, även om det "bara" är en sak i plast.

Kommentarer
Postat av: Gun

Det tar en vecka ungefär. Sedan går det bra. Och barnen växer otroligt när de förstår att de har lyckats och blivit stora!

2007-10-15 @ 15:47:48
Postat av: Sofia

Jag hade min napp jättelänge.. har inte riktigt slutat sörja ännu, och då är jag ändå 30 år nu :)

Hoppas lillpöjken har kul med sin playmobil

2007-10-25 @ 14:01:47
URL: http://solmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0