1,9 miljoner

Precis så många enkronor har våra grannar som utropspris på sitt hus som är ute till försäljning.

1,9 miljoner! Förstå hur tungt det skulle vara. Någon som vet vikten på en enkrona och kan tala omdet för mig?
(Googlade lite och hitta detta på susning.nu "Dagens enkrona är gjort av 75% koppar och 25% nickel. Det har en diameter på 25,00 mm och väger 7,00 gram"
Så sådär jättetungt blir det ju inte.
Fast eg spelar det nog ingen roll för det är nog knappast brukligt att betala i enkronor vid en sådan transaktion. Inte i femkronor heller så jag bryr mig inte om att googla på dem.

I vilket fall var det visning i dag och nog trodde vi att det skulle komma en hel del folk med tanke på hur vi bor.
Vi bor strax utanför "stan", med hästhagar runt huset och ett toppmodernt stall bredvid.
Men huset i sig är inget speciellt.
Vi tyckte nog att 1,9 var mycket och det verkar andra människor också tycka för om vi inte missade en hel drös med intressenter så kom det fyra.
Fyra!

Hm, priset är nog lite högt.
Ni som bor i storstadregionerna skrattar nog åt mig när jag skriver detta men här i den lilla staden där jag bor är det dyrt.
Riktigt dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0