"Fi fan mamma"

Jag har ju bloggat innan jag skaffade mig en blogg här på blogg.se. Idag satt jag ocks läste lite och hittade det här inlägget från Ons 26 jul 2006 13:38.
Håll till godo!



Idag börjar mitt nya liv.


Jag ska sluta svära. Det har jag i och för sig lovat många gånger innan, men nu får jag lov att ta mig i kragen ordentligt.

Detta pga att i morse när vi satt och åt frukost "råkade" min stora son som är 2 år och 3 månader hälla ut sitt vattenglas i knät. Det är väl inget speciellt i sig, det händer ju i princip varje måltid. Men idag när vi hade torkat upp och konstaterat att kalsongerna var blöta tittade min underbara unge upp på mig, grimaserade och sa: -"Fi fan mamma, kolla"!

Inte nog med att ungen svor han lät dessutom som om Fader__Theresa´s morbror Boris hade lärt honom att göra det!



Kommentaren i sig resulterade i att jag och mina söners totalt opedagogiska pappa brast ut i gapskratt. Varpå ungen fortsätter: - "Fi fan mamma, kolla vatten fi fan".

Man ska inte skratta, jag vet det. Men "fi fan" försök själva att låta bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0