Lapp för ögat

Var till ögonläkaren idag med J.
Han fick ju glasögon för två månader sedan för att han skelade på ena ögat.

Jobbigt.
Skitjobbigt!

Men alterantivet var en tumör i huvudet.
Så skelning känns rätt ok faktiskt.

Det kan dessutom växa bort.
Om man har tur.

För att hjälpa turen på traven så ska han from idag börja använda lapp för ögat.

Skit också!

Det skar i mitt mammahjärta (och det andra också) när jag tvingade på honom lappen idag.
Man ska sätta lappen på det friska ögat för att träna upp det som han inte använder.
Vilket i nuläget innebär att han i princip inte ser någonting med lappen på....

Vill du prova på att ha lapp för ögat, vara tre år gammal och inte se något?

Sätt på dig ett par glasögon, täck för det ena och smörj in det andra med någon kletig, fet salva.....

Häpp!
Du kommer känna dig som min groda.





Älskade unge, jag är så oändligt lycklig över att du bara hade en skelning på ögat.
Älskade unge, jag är så oändligt olycklig över att behöva tvinga dig till att ha lapp varje dag nu.

Men det är ju för att jag älskar dig......

Kommentarer
Postat av: Emma / Vitsippa

Jag hade också lapp för ögat när jag var liten. Jag minns det faktiskt inte som något hemskt, utan mer som något som liksom bara fanns där. Som att man måste borsta tänderna eller ha på sig skor. Jag tror att det kommer att gå jättebra för din son med! Men jag förstår att det känns jobbigt för dig nu. Kram!

2007-04-23 @ 21:42:26
URL: http://gundepower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0